Voorwaarts voor het eerst sinds jaren weer aanwezig bij de Avondvierdaagse in Wildervank

Muziekvereniging Voorwaarts Veendam is voor het eerst sinds jaren weer aanwezig bij de intocht van de Avondvierdaagse in Wildervank op 31 mei.

Het aantal lopende orkesten in Nederland neemt snel af. Steeds meer drumbands, malletbands en majorettegroepen stoppen ermee doordat het ledenaantal sterk afneemt. In het verleden had Voorwaarts ook een (zeer succesvolle) malletband en majorettegroep, helaas zijn deze ter ziele gegaan door teruglopende ledenaantallen.
Veel orkesten musiceren zittend en voor lopen is of weinig animo of de bezetting is te klein.

Lopen en muziek maken is ook niet niks. Vooral voor de blazers is het een zwaar optreden, bij iedere stap voel je druk van het mondstuk tegen je mond. Daarnaast kost het lopen energie en lucht en deze lucht is weer nodig om te kunnen blazen. Kortom, een zwaar optreden.

Omdat de organisatie van de Avondvierdaagsen steeds moeilijker aan lopende orkesten kunnen komen, heeft het harmonieorkest van Voorwaarts ervoor gekozen om mee te gaan doen aan de intocht in Wildervank. Als dit optreden bevalt dan wil het orkest gaan kijken naar uitbreiding naar andere Avondvierdaagsen.